Adakah ini satu Tabungan???

Tuesday, July 28, 2009

Laksa Penang...layan permintaan Along!

*.*

Akak masih ada tugasan di dapur...menggoreng cempedak...rasanya tak tepek dah kot cempedak goreng tu karang....bagi cepat2 habis senang!!!

Layan jer lah permintaan Along yer...nak makan laksa Penang....



Hari Ahad baru ni...MIL akak ada bekalkan serba sedikit kelengkapan untuk buat laksa...bunga kantan, daun chenehom/Kesom,pucuk putat....barulah berbau laksa...kali ni..yang almost complete gitu...selalu yg sekadar tangkap muat jer...apa yang ada dalam gobok sejuk tu!!!









Meh kita makan sama-sama.....layan budak2 tu...nak gi goreng cempedak pulak...tak tau kenyang2...kat mana dia orang isi...itu yang jadi tanda tanya!!!


*.*

6 comments:

kucingorengemok said...

untung along, tu la kelebihan org tak sihat/baru baik sakit... mintak makan apa pun mak layan ;)

sharamli said...

budak2 mmg cmtu..kdg2 baru je abeh masak 1 benda..dah mintak mknn laen plk..nek geram gak..

tp 0rg xpenah msk p0n..hu3..

cikmanggis said...

salam..wah ni orang penang buat ni..ori punya..mesti best!..yummy

<< s| tED| >> said...

kecuq air liur...

ulser lah kak... dok pandang je lah..

kat rumag ni mmg selalu buat laksa...

Fiza Nordin said...

kak,sy x penah buat laksa sendiri.sll klu teringin nak makan p beli je...hb pun x bape minat. masa anak dare dulu suke makan kuah laksa buat kuah mkn ngan nasi.pehtu lame tinggal habit ni.then mase ngandung anak sulong,teringin nak makan camtu balik. siap p beli kuah je kat org jual laksa. depe pelik sy ckp nak buat kuah mkn ngan nasi.bile ckp sy pregnan barulah depe faham.tp depe xtau sejak anak dare mmg suker makan cemtu...heheheee

Watierman said...

Kog...along balik sekejap jer..hari jumaat dah nak balik bangi..sedih tau masak2 dia tgk kat internet jer...akak nak telan pun dok teringat kat dia...

Sha...ada pun 3 org jer permata hati akak yg mana termampu akak buatkan jer...sekejap jer dah besar...

Kanda CM...tak semestinya org Penang buat yg orijenel...kadang2 tu haru biru lagi ada...main godek2..sedap laksa pada kuah nya..kena dtg rasa baru Kanda tahu..ori ker tidak..takut Watie nak promote sendiri...

Dik Tedi...akak suapkan sesudu jer...tak pedas pun Reena boleh makan tu kira ok lah tu...letak kicap sikit...

Salam Fiza...sedap laksa memang pada kuahnya...Nizam anak akak yg 2nd tu memang suka makan dengan nasi...kalau akak dengan bihun goreng lagi kaw...cubalah!