Adakah ini satu Tabungan???

Friday, July 17, 2009

Jawab Tag dari Jeida.....(dapat hadiah 5 buah novel..he..he..he.)

*.*

1. Anda sudah mempunyai berapa org anak & nyatakan Girl Or Boy???
Wah..senang yang ni..ada 3 orang..2 boys and 1 girl.


2.
Bila perancangan anda untuk menambah anak?
Ha..ha.. gelak guling-guling...tak dengar ke tu dah dekat nak azan Isyak dah...


3. Nyatakan nama anak anda & apa makna nama anak anda dlm Islam??
i) Muhammad Arfarizal
...yang muhammad...tu maknanya...Yang terpuji...ni pun sebab nenek akak pesan kalau lelaki letak muhammad ,kalau perempuan letak nur

...Arfarizal tu pulak..hb akak yg letak...sebab masa tu kat US...tak rujuk mana2..nak kekalkan innitial sama dgn dia gak...

ii) Muhammad Arfanizam

...yang muhammad...tu maknanya...Yang terpuji
...Arfanizam...tu pun hb akak yg letak....


iii)Nur Arfareena
...Yang Nur tu akak tahu lah ...cahaya...
...Arfareena...tu hb akak yang letak
lagi pun dulu akak dgn abang jenis rugged tau...(sekarang pun masih rugged gak lagi)


4. Siapakah yg memberikan nama anak anda??
Kami berdualah...akak letak muhammad & Nur...abg letak...the rest tu...


5.
Dari mana tercetusnya idea memberikan nama anak anda??

Dari buah fikiran masing2...


6.
Sekiranya anda dikurniakan seorang lagi cahaya mata...apakah nama yg akan anda beri??

Hmmm...tak terfikir pulak...kalau nama cucu biarlah mak bapak dia fikir...tugas kami dah selesai...


7. Berapakah perancangan anak yg anda mahu & nyatakan berapa girl & berapa boy???
Perancangan nak 2 je, lepas tengok twins member kita orang...tershot lak...sib baik dapat girl....lepas tu akak dapat asthma....


8. Bagi yg mempunyai anak lebih dari seorg...nyatakan jaraknya beza umur anak anda?

Antara Along dengan Alang bezanya 3 tahun, antara Alang dengan Reena 5 tahun.


9. Untuk kelahiran anak anda yg akan datang..anda nak Girl @ Boy?? Nyatakan
sebabnya??
Alahai Jeida..ngeri akak dengan soklan cam gini....

10. Apa ciri2 persamaan anda & anak anda??
Hmmm...perangai semua berbeza...lain orang lain ragamnya yang pasti semua manja cam mama...he..he..he


11. Upload gambar anak anda untuk tontonan semua rakan blogger..

Ha..yang ni sahih si Along bengang dgan akak....



Si Nizam



Si Reena



12. Akak nak tag :

Ros....Tokyo
Ika....Thailand
Azura...Skudai

Itu pun akak tak paksa tau...kalau free buat...kalau tak...tak payah layan...!

ps:...akak jawab ikhlas..jgn lak mengata kalau nama 2 tu tak ada makna...dulu2 kami ni agak jahil....tak macam adik2 sekarang yang siap sedia dengan buku untuk menamakan anak2 yang bakal dilahirkan....syukur zaman dah berubah...Amin!



*.*

4 comments:

<< s| tED| >> said...

nasib baik tak TAG saye.. anak kucing yg kuo nanti.. ha ha ha ha..

Watierman said...

akak dah pikir dah dik ooi mana yg sesuai...akan tiba ketikanya...insyaalah!

ixal said...

sangat best la mama

Watierman said...

Along marah ker...kalau marah nanti mama lelong kat iffah...suke lah tu!