Adakah ini satu Tabungan???

Saturday, April 21, 2012

Kek Lapis Kukus Asam Manis ~ Hawflakes

Assalamualaikum.....salam ceria di pagi Sabtu buat semua...Akak maybe on the way to .....the week-end get away....tu....so....ini entry auto publish yang Akak tinggalkan buat tatapan korang semasa ketiadaan Akak....biasalah...ni bekalan yang Akak sediakan untuk anak-anak....untuk perjalanan kita orang.


Akak buat saiz yang kecil aje guna loyang 7x7 jer pun.


Sila abaikan kejadian kek ini yang agak tidak sekata pembahagian lapisannya!


Juga sila abaikan potongan kek yang tidak kemas ya....ini sebab Akak buat kerja kelam kabut....banyak nak kena bereskan....termasuk keluar pergi beli pasir untuk kucing dan beli tidbit untuk perjalanan jauh.


Kek yang dalam piring tu untuk Hubby rasa .....dua kali gigit...jer setiap potongan....! 



Walaupun potongan nya agak sememeh...tapi rasanya tetap maintain.....!Sekiranya ada yang berminat sila klik di sini,  sini atau di sini untuk resepi yang Akak gunakan dari entry terdahulu!

Okaylah ya.....Selamat Berhujung Minggu dan tolong doakan perjalanan pergi dan balik kami sekeluarga ke Kelantan....akan berhoye-hoye di sekitar Kota Bharu......Daa!







11 comments:

tun_telani said...

kak watie.. rajinnyer! tun nyer rekod setakat ni 6 lapisan.. lepas tu dh give-up sbb kurang sabar. haha.... mmg sedap bila lapis haw flakes.

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Wattie..saya sukeeee sangat tgk kombinasi warna dia..sweet gitewwwww....

ijayuji said...

Salam minggu kak watie!! uuuwaaaaaa.... kek kegemaran kita ni kak,sedapnyerrr! lama sgt dah tak makan kak, nak buat malas nak mengukus main lapis2 skrg niii, sedappppp kek asam manis!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam... wahhhhh sedapnya... fav sha ni,, pulak nak bertolak ke seremban hari ni... nak bekal sikit boleh tak....

Bicara Kak Noor said...

salam Watie,rajin nyeeee akak hari ni malassss sangat kalau dpt makan sepotong sedap tu cepat hantar pakai dhl tau cepat skit

dZana said...

dah lama jugak tak buat kek lapis ni kak watie.. teringat kemanisannya bila makan kene part yg ada asam manis tu..

ummiaisyah said...

salam kenal watie..
sana sini org melapis...tp angin rajin tu x sampai sini lagi la...hehehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam k.watie...rajen buat bekal tuk dlm perjlnan.
Selamat berhujung mggu kak..

kak ina kl said...

dah lama dah tak melapislah watie..mood dah merudum
nanti tolong vote blog akak untuk 2 kategori kat sini
http://mitbca.com/category.php?id=3

zila 4ever said...

salam kak watie
cantiknya kak..lama jgk kita x buat..dulu2 rajin jgk..skrg2 nie angin malas dh lekat..entah bila nk pegi..he heee

ogyep yummy mellow said...

amboi... tingginya lapis kek tu... rajin bebenor la tu... dah bertolak ke belum???