Adakah ini satu Tabungan???

Monday, November 2, 2009

Kukus lagi?????.....teruja sangat-sangat!!!

*.*


Assalamualaikum dan selamat petang semua.....


Kukus lagi???? Nape? Tak pecaya ka? Yap Akak kukus lagi...sebab terlalu lah teruja...selangkah menuju ke the making of kek lapis Sarawak....jauh lagi tak...Sue...Dayang...akak nak samapi ke lapisan kek lapis Sarawak??? Ape...kena daki Gunung Kinabalu baru sampai???...Itu bukan kat Sabah ke???....oooo maknanya...lambat dan jauh lagi lah perjalanan Akak....tak pe...sehari setapak...kalau panjang umur sampai lah.....

Tak nak celoteh panjang-panjang sebab takut pulak menimbulkan riak di hati akak yang sedia teruja dengan kek lapis kukus ku ini....Astagfirullahhalazim.....bersihkanlah hati ku Ya Allah...aku cuma ingin berkongsi pengalaman aku memasak kek ini.....Astagfirullahhalazim!!!!



















Untuk resepi kek ini anda boleh klik di sini.........


Tak sabar nak hidang untuk Hubby....dia kata nak balik awal hari ni.....lalalalalallalallala





*.*
*.*


12 comments:

LOVE said...

KakWatie...Love is here! jeng jeng jeng! ;)

Nak tea ngan cake tuh. Amboi, cantiknya kek lapis akak yer! ;) Suka kalernya...yummy!

Sukanyeeee akak, hubby nak balik awal erk! yessss! :)

nurindah said...

Salam kak watie,
wa..merah ijau kuning coklat. fuh, nampak cedap...!
nunggu suami balik,kak? hehe

sharamli said...

akak..kt sini ujan...paham kan?
ujan2 ni lap0 lak rasa...s0b3

sI tEDI said...

kakwatie.. ini macam kek hawflakes juga ke?gessel

ain said...

kak tieeeeee!!! cantik sehhh!!! teringinnya nak sepinggan.hehehe

Anya said...

It looks like a very yummie colorful dessert :))))))
Its almost ART !!!

Have a wonderful day
Anya :)
Kareltje =^.^=

*E-na* said...

Amboiii kak menggodanya kek lapis akak ni! Org lain mintak sepotong, sepinggan...E-na nak semua la kak, bole??? he he

umi_e said...

watie... cantik dan nampak gebu je... rupa cam kuih apam pun ada kan...

* kak e memang bermimpi je lah nak buat kek camtu...

Watierman said...

LOve-dah siap hidang...tea and cake...untuk Hubby...Nescafe...jemputlah Love!

Salam Nur...hubby akak call every hour...kalau dia tak sibuk...sebab akak sorang2...takut juga..sakit pening sorang...kadang2 budak2 tu gi tution petang...sampai malam...
Hari ni sempat le minum petang sama2...

Sha..nak suruh akak poslaju ke macam mana????Lapo...

Tedi...gesel2 jugak...try wat ni pulak...resepi yg sama...


Ain...kalau akak jual Ain nak beli tak????


Hi Anya...guest I am making it as my masterpiece...a layered steamed cake...and I wish you could take a bite to taste!


E-Na...nak poskan sebiji....ke Japan...mhal tak???Tak dapat la Den nak menolong!!!


Kak E sengaja tak nak buat...cake Barbie Doll yang lagi susah kak e boleh buat...saje jer tu...!

Solehah said...

wah cantik nya..hisk2..kak ada bakery ke sbnrnya?huhu..

Watierman said...

Terkejut kucing akak sejenak..ada bakery...hohoho..nak jual online pun tak laku lagi..ada bakery...

Nak order tak...berapa yer nak letak harge RM 24...mahal....Rm23...Rm...????cam na nak niaga..letak rege pun tak pandai!

blogresipi said...

Aalaaa..akak melapis lagik... geramnye tengok kek lapis hawflakes tuh!!!