Adakah ini satu Tabungan???

Thursday, August 27, 2009

Juadah Berbuka Puasa hari kelima...Internet buat hal!

*.*

Salam....semua....petang semalam Maz yang berada di Riffa, Bahrain ada mengirimkan SMS....antara isi kandungan mengeluh tentang kisah Internet yang sangat slow...dan tidah dapat masuk ke Yahoo..sejak semalam...lepas Maz sms akak ni baru boleh masuk ....yahoo...internet mogok! Jadi update aktiviti semalam....jadi tergendala....!

Semalam masak apa???...ayam masak merah dan gulai daging aja!!!!! Gulai daging atau kari daging tu akak padankan juga dengan roti jala atau roti kirai.

Inilah juadah untuk berbuka dan juga sahur kami sekeluarga.......

Layan gambar......jer lah sebab akak tengah bersiap-siap nak gi ziarah Pak Ngah Akak yang sedang sakit kuat sekarang.....doakan lah kesihatannya yer!














Roti jala ni kalau untuk hubby akak dia nak garing.....dia tak suka kalau lembut...so itu yang ada yang nampak garing.......








*.*


5 comments:

<< s| tED| >> said...

alahai.. kenapa mogok lak internet tu kak?

roti kirai.. sama ek dengan roti jala... ekekekek.. ari tu nampak kat blog mane ek.. warna hijau roti jalanya.. ekekekek

ijayuji said...

Salam kak watie!!! rajin akak menjala puasa2 ni kan? kita belum sampai seru laguilah!! tp mcm rasa nak turun menjala jugak ni :D dah lama tak makan!!

sharamli said...

da byk kali try wat r0ti jala tu...xpenah jdikygc0mel2..
kjp2 belubang sana sini..pastu tepung dy tesekat2..

kejap2 xde lubang langsung...hu3..cm xjala ja..ha3

Noorhodza said...

kak... roti jala tuu menarik betul, nor pernah cuba buat... tapi tak menjadi ehheehhe... apa ler silap nye... acuan block agaknya heheh

Watierman said...

Salam ted...betul tu roti jala sama dgn roti kirai...warna hijau...maybe kreatif tu...mesti wangi kalau letak jus pandan...macam kuih dadar atau nama lainnya kuih ketayap...

Ikaa Salam...Ikaa kan selalu jugak buat...cantik sangat akak tenguk hari tu...kan makan dengan kuah durian hari tu....la yg akak lari jauh2 tu...hihihi!

Sha....buat selalu2 mesti lagi cantik...tengok kat blog adik2 yg rajin menjala....memang jelas jala dia...akak nya...ada jugak yg patah2 sebab garing sikit tak boleh nak lipat @ gulung....

Noor..buat selalu le Noor...kalau acuan block..Noor masuk adunan dalam blender dan tambah susu atau air sikit untuk cairkan sikit...pekat sangat le tu...insyaallah jadilah!