Adakah ini satu Tabungan???

Friday, October 2, 2009

Betul ka....Orang kata...Bela Kucing ....Murah Rezeki???

*.*


Salam semua....sambil akak buat kerja rumah...sesekali...pandang ....si Dua Beranak...yang berbulu tu.....ikut Akak ke mana saja Akak pergi....kalau akak ke dapur....mereka pun ke dapur...kalau akak masuk bilik air belakang nak cuci baju....mereka tunggu kat depan pintu....Setia kan!!!

Lainlah kalau akak masuk bilik tidur.....ni kawasan larangan mereka...tak boleh masuk bilik tidur akak...dan bilik Along & Alang.....tapi bilik si Reena....with invitation.....!!! Selalunya..Si Reena suka aje jemput dia orang masuk....tapi kalau Akak yang masuk kemas bilik Reena...mereka stop kat depan pintu bilik aje!...maybe sebab akak selalu bagi arahan suruh..."Sit there..Tomei....Sit there Jello!"......dah hari2 dengar....dah lali agaknya!!

Yang lucunya....kalau ada orang datang....dia orang selalu tegur...mak aai..kucing ni faham cakap orang putih la!!!Tu budak2 la yang selalu kata......infact masa Akak ngajar tusyen dulu....parents kata....tengok ...kucing Teacher pun faham cakap Inggeris......Kamu pun kena pandai macam tu jugak......hahaha...macam-macam ragam manusia ni kan???

Wah panjng pulak akak membebel...Actually...yang akak nak tanya....betul ka orang kata bela kucing .....murah rezeki???......

Kita tengok muka-muka tadah rezeki kat rumah ni sama-sama.......






















































Kalau ikut ...realiti.....Syukur alhamdulillah...tak pernah kurang lah rezeki kat dalam rumah ni.....
Apa pandangan anda ???






*.*

13 comments:

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...kucing siam ka nih...gebu nya....dulu saya bela kucing macam ni gak...tapi dah mati.....bab rezeki tu semua ketentuan allah ...tak dak kena mengena dgn kucing...nak percaya sat g syirik plak......rezeki binatang pun allah yg tentukan....betoi dak...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

cantiknya ...kembang betul bulu dia..


memang cantiklah....mata menggoda betulll...

cahayachenta said...

aiii makin bertambah la minat sy nk bela kucing ni.. tgk si tedi bela kucing, akak bela kucing...

NorNaza said...

wah cantiknyer kucing akak tu, kata org mmng bela kucing ni bagus..ade je rezeki..Waallahualam...

Mawar Merah said...

kak watie..comenya tomei..huhuhu... teringat kat timei cek. Kalu ada anak nanti minta sekor lah..hehehe...

sI tEDI said...

saya sokong kak.
macam saya ni.. kerja biasa je. nak tampung kos kucing2 ni.. rasa cukup je.. tak pernah sesak. tak pernah minta pinjam kat mak abah adik beradik semua bia hujung bulan. Alhamdulillah rezeki sentiasa ada untuk kongsi dgn budak2 ni.

ada je rezeki tu. mungkin secara kasarnya kita kena buat kira2 bajet setiap bulan. ketepikan apa yg perlu. simpan apa yg tidak perlu.
InsyaAllah.

azuan said...

wah!!
comei kucing3 akak..
rasa cam nak peluk je haha..

ieda said...

alahai tumeinya kak .. hehe suka tgk ..

tapi kalau tgk dekat2 cam takut lak tgk mata dia ..
tul kak .. kalau jaga kuding nieh murah rezeki .. insyaallahhh dia selalu akan doakan kesejahteraan kita .. x pelihara .. beri makan punn dah kira bertuah tau

kucingorengemok said...

setuju sangat²!

sharamli said...

sem0ga akak dimurahkan rezeki

Gee said...

Salam rosmawati,

Akak ade bela banyak kucing. skrg ni ade 30 ekor. Kucing biasa saje tapi tentang rezeki itu ketentuan Allah SWT. Tapi akak adelah dengar cam tu.

somuffins said...

Salam Watie, setahu I bela dan beri kucing makan, dapat pahala (bila ikhlas tak bising2 masa buang bahan kumuhan). Tentang rezeki pulak, isnt rezeki comes in many forms? Indirectly, betullah kot? Bela kucing rezeki lebih.

chekgu BaniHassim said...

kalau tak murah rezeki di sini, murah rezeki "di sana" pun ok la kan??
allah pasti akan membalas mereka yang berbuat baik pada binatang...

kemsalam kat kucing tomei...