Adakah ini satu Tabungan???

Tuesday, June 22, 2010

Penghuni Perkuburan.......Kita patut Bersyukur!!!!

*.*

Assalamualaikum.....

Bersyukurlah dengan kehidupan kita semua.....walau sekecil mana kediaman yang kita ada....ia tetap milik kita....yang pastinya penempatan nya di skala normal bukan?Maksud Akak....kita pasti tinggal di sekitar kawasan perumahan....atau kampung yang memangnya di diami penduduk dengan infrastruktur yang terancang....

Eh...kenapa Akak buat ucapan ala-ala Datuk Bandar pulak ni???Mesti ada ura-ura nak masuk bertanding....jadi Adun atau Wakil Rakyat kot!.....Minta jauhlah....Ya Allah.....dari bidang Politik yang sememangnya tak pernah sangkut sikit pun di penjuru hati kecil Akak.....

Namun paparan yang Akak nak kongsikan bersama Adik-adik dan rakan-rakan semua...mungkin dah ramai yang dah baca atau terima melalui e-mail sebelumnya....namun....buat yang belum membacanya....jomlah kita sama-sama berkongsi bahan bacaan ini...di samping kita renung-renungkan....betapa kita patut mensyukuri kehidupan kita....seadanya.....

Sekitar 10.000 keluarga filipina tinggal di perkuburan di manila.
Beberapa makam mewarisi dari keturunan nenek moyang serta sedara mereka dan sekarang tinggal di sana . Sebagian dari provinsi lain dan tidak mampu untuk mendapatkan wang yg cukup untuk tinggal di kota besar, terutama untuk keluarga yang tidak tahu harus tinggal dimana...
Ini adalah gerbang depan alias pintu masuk menuju komplek pemakaman, wah serasa masuk gerbang Ancol atau Dufan ya bow...!




Aku bingung, ini mendoa'kan buat 2 arwah kuburan di depan atau asyik karaoke siap dgn tv.



Ini contoh permainan Bola Volley yg tidak patut dicontoh, masalahnya silap2 jatuh kebawah pun boleh jadi.. bahaya!!!


aduuuh, kalau begini gayanya, No Komen... Adek- adek tolong letakkan ditempatnya balik ya, itu bukan buat mainan sayang.....jangan dibuat perkara yang bukan2 yaaa!!! Jenuh...!!!! Pulangkan ke tempat asalnya... Entah2 dah lupa dimana tempatnya!!!
Mulalah tak senang duduk nih....!!!!!




Mak aihhhh..... ada barang baru nih, bukan main lagi petinya, kurang2 saja di dalam peti ini ada HP Nokia terbaru, jam tangan Rolex dgn duit yang tebal2.... ayuh semua berkumpul...



Bukan main lagi istirehat


Eh... jangan cuba-cuba main tipu sama aku ya, kalo tipu aku masukkan dlm peti di tempat aku nih, baru padan muka ko!!!!


Yang ini mcm pemandangan di kampus Amerika pulak, masing2 warganya punya loker sendiri.
CLASS GITU...





TRAGIS benar nasib MARIO CACAYUMAN, sudah meninggal bukan nya diwangikan Kamboja atau bunga setaman tapi sebaliknya diberi bauan sampah.
Oh dunia........betapa.... malang nasibku....


Awas woooi...Yuhuuuuu...
Nih... Aku kenalkan diri aku calon artis top Filipina, Maribeth mah Lewat,
"Aku dah tak peduli kanan kiri, apa pun yang penting joget teruuuuuusss. Goyang......!
Tariiiiikkkkkkkkk Maaaaaaaaaang....!!!!

Amacam.....ada rasa keinsafan....ada rasa betapa beruntungnya kehidupan kita???.....Mungkin ada di antara paparan ini sedikit mencuit hati....melucukan...namun....ianya patut menjadi bahan renungan buat kita semua....Ada yang kita boleh pelajari....tentang kehidupan....."Life Goes On...No Matter How Hard It Is....and Make full Use of it.....because Life is too short to waste.....!"




*.*

4 comments:

Softtouch [Hanim] said...

siannyer diorang kak watie...xtakut palk yer..mgkin sbb tuntutan idup takut kotor semua diketepikan..terpaksa...syukur dgn ape yg ada..

Purpleheart said...

huhuhu terkesima seketika...syukur la kita masih ada rumah yang selesa..

Watierman, rmanbkr said...

Salam Hanim....Akak pun tak terfikir....pasal takut....tapi mesti terang benderang sebab siap ada TV lagi tu!...Kita beruntung kan!

Purpleheart.....betoi tu....biar kecil..namun tetap selesa kan...!

niesz said...

bersyukur la dgn ape yg kite ade kan.. :)