Adakah ini satu Tabungan???

Thursday, April 15, 2010

Si Tedi Buat 'Contest': Bila Dak Itam Berdialog

*.*

Assalamualaikum.....Bertemu kembali.....

Baru Akak teringat.....besok dah 16 April......merupakan tarikh tutup 'contest' yang di buat oleh Dik Tedi.....Akak ni tak de idea pulak nak buat dialog untuk Dak Itam.....tu....tapi si Reena beriya-iya sangat nak suruh Mama join 'contest' ni.....So Akak belasah jerlah .....agar tak menghampakan harapan si kecik tu....
1)

Photobucket
 BOS: Weiii....Dak Itam......ko ni orang suruh update blog.....kau lentok leleh baik punya .................apa hal????
Dak Itam: "krooooohh......apalah Bos ni.....dalam mimpi pun terdengar-dengar bebel dia!"
 
Photobucket
Dak Itam: Ee....Eleh....Bos ni.... kan Hari ni Public Holiday!!!!
Sempena  sambutan Melaka Bandar Bersejarah.....
Aku baru jer nak mimpi.......tak sempat wat "taik mata" !
Tapi kalau ko bayar triple .......... aku wat OT.....



2) 
Banyak sebab sebenarnya Akak berkunjung, membaca dan mengomen di Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik? ......namun jika hanya 2 sebab yang diminta.....
  • Pertama.......rasa kasih sayang lahir dengan sendiri....bukan boleh dipaksa-paksa.....jadi banyak paparan yang dimuatkan begitu dekat di hati Akak.....hingga ada kalanya....asal buka blog aje...terus terjah Blog Dik Tedi....
  • Keduanya......Dak-Dak tu semua....anak-anak bulu yang memang punya aura mereka tersendiri membuatkan kunjungan Akak lebih bermakna.....memanglah Dak-Dak tu...cuma kucing-kucing biasa jer...bukan berbulu panjang dan gebu.....tapi rupa paras bukan ukuran.....kalau hati sudah kasih....dan yang lebih menarik lagi.....Bosnya pulak rajin update blog.....! (Bukan bodek tau....tapi ada sebab untuk terus berkunjung....membaca sesuatu yang baru!)

3)
1 tajuk entry yang terkesan di hati.......kalau nak ikutkan banyak juga yang meninggalkan kesan yang mendalam.....antaranya.... pemergian yang tak disangka....Dak Utih dalam Kenangan...tapi Akak rasa hampir setahun yang lalu Akak berjaya meneka gambar "pulasan"......dapat hadiah dari Dik Tedi.....yang tinggal di Melaka Bandar Bersejarah ....happy sangat....!!!

4)
Kalau nak cadangkan 1 entry atau perkara yang boleh buatkan  Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik lebih matap, lemak berkrim dan disukai ramai......rasanya Dik Tedi cuma perlu terus update jer........macam sekarang pun dah "ngetop" Dik!....Tajuk entry Dik.....ikut lah kalau lebih banyak Dak-Dak bulu tu berkata-kata....tentu lebih menarik....ringkas tapi terhibur sangat....pasti buat hati Akak berbunga-bunga tersenyum...jer baca dialog dia orang tu!Termasuklah dialog Bos nya tu!!
5) 
"Saya (Akak) mengharapkan Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik terus "ngetop"....terus diupdate .....terus berkunjung dan dikunjungi......kerana perkongsian di alam maya ini adalah sesuatu yang sangat indah dalam hidup para bloggers....ada satu nikmat dan kepuasan yang dirasai....tapi semuanya perlulah dengan penuh keikhlasan....jangan bermuka-muka....jangan hipokrit.....kerana Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik  adalah kamu Dik Tedi!!.....Akak akan terus menyokong kamu Dik!



 

4 comments:

sI tEDI said...

he he he he..

saat2 akhir ek

terima kasih kakwatie atas sokongan.

Penyertaan di terima

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hulaaaa.... last menet tapi mantapp kak..

wish u gud luck !


marang kerapu marang sekeper .menanglah Kak Watie huiii...
jampi sikit..hehehe..

Azuan said...

dah lama tak mai sini hahaa~

♥S@R@♥ said...

salam singgah
good luck ea ;)