Adakah ini satu Tabungan???

Thursday, April 22, 2010

Minum Petang Tadi.....Lempeng Pisang.....Bakar!

*.*


Assalamualaikum...

Kembali bersiaran walaupun buat seketika cuma.....kerana semua penghuni rumah sudah berkumpul....jadi kerja Akak.....dan layanan Akak harus fokus pada mereka......tapi sebelum tu nak juga berkongsi dulu apa yang disajikan untuk minum petang.


Menu ringkas jer pun......sebab ada pisang yang dah masak ranum di simpan dalam peti besi ajaib kat dapur tu! So...jom layan menu simple tu!


Secara ringkasnya adunan lempeng ni Akak main ghodek-ghodek jer pun ....lenyek pisang, campur gula merah, garam, air, tepung gandum dan sedikit butter.....serta sedikit kelapa parut ( anak-anak tak suka so Akak letak sikit sangat....tak terasa sangat pun...kalau letak lebih lagi umph!)



5 comments:

sI tEDI said...

x pernah pulak saya bakar dalamkuali kak..
selalu boh minyak juga

Solehah said...

first time saya tengok lempeng ni kak..

Sue @ Nenie said...

Salam...Lamanyaaaa tak dapat nak menjenguk rakan-rakan...Kak Watie sihat...?...Wahh..terhidu-hidu bau wangi pisang yang dibakar itewwwww

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tak pernah buatlah pulak bakar guna daun pisang .


selalu botak2 jer... hehe..

boleh cuba kak...(sumer nak cuba tapi tak cuba-cuba kan ?..)

ijan said...

Salam Kak Watie...
Kami anak beranak mai nak rasa lempeng pisang gula merah ni.. boleh suap kat Mikael gak kot.hehe