Adakah ini satu Tabungan???

Saturday, November 21, 2009

Tak de Gambar...tapi just nak tanya!

*.*

Assalamualaikum...& selamat pagi...

Dalam sibuk2 ni terfikir lak....masih ada ke yang timggal dibandar ni pakai bantal kekabu? Dulu Akak bawa bantal2 tu dari kampung masa mula2 pindah ke sini.....tapi masa kat kampung..Akak mesti jemur bantal atas bumbung zink seminggu atau dua minggu sekali.....

Sekarang rumah FLAT mana ada bumbung kan....nak campak kat mana bantal2 tu...last2 bawa balik kampung bagi Mak lah....so pakai lah bantal bulu itik lak kan!!!Senang tak payah...jemur2....ada juga jenis yang buck wheat...entah jerami gandum hape tah yg dia orang letak kita pulak beli...konon nya menjauhkan dari pepijat..ada ke pepijat kat atas katil akak tu?

Last persoalan....ni nak tergelak sikit sebab masa kecik2 dulu ada sekali dua pernah gak buat kerja ni....

Pernahkah anda menjemur kasut sekolah di belakang peti ais????

Jangan terkejut...cepat kering tau!! AMARAN..jangan kekejangan kena kejutan letrik dah!!! Kalau ada pengalaman yang sebegini sila angkat kening anda!....Kalau lah dulu akak tangkap gambar kasut yang ku jemur itu....kan boleh akak tepek kat sini!


Senyum-senyum selalu......Selamat berhujung minggu!!!




*.*

16 comments:

cHeRyNa PiReS said...

ada.

ada satu tpt nieh jual bantal kekabu jadi kami masih beli:)

dan..
pasal jemur kasut tu pun pernah buat:)

mimie loma said...

salam watie.....betul la watie skang ni susah nk cari bantal kekabu....sume main beli kat shopping cntre........dunlop lah konon .....ntah ape2 lagi brand laaa.

penah lah dulu lalu kat tepi2 jln nmpk owg jual bantal kekabu tp tu la ck abg bwk keta laju tk sempat nk berenti.....hehehehe

yg pasal kasut tu.....hahahah nak gelak ni.....mmng dulu mase mimieloma sekolah selalu wat sbb nk cpt kering.....terutama bile tibe waktu ujan....kelako kaaaaaan.

tp tkde lak anak2 yg mengikut...hahaha

E-na said...

Klu kat mesia E-na mmg guna bantal kekabu n jemur ikut master bedroom atas bumbung porch..he he...
kat jopun ni kak guna bantal jusco tu je laaaa...

allkmurni said...

memang susah mk dpt batal ekabu skrg nih..klu kat tepeng ade la 2-3 tmpt yg jual,tp kat umah takde sebijik pun bntl kekabu ni..hehe..

kasut jemur belakang peti es...selalu buat,tp lani leh masuk mesen basuh je...cepat kering...

Precious said...

Salam busy Watie .. hih hi hiiii.
Bantal kekabu, tilam kekabu, I suker! Jemur kasut sekolah belakang peti ais, I pun buat! Keh keh kehhhh!! U r not alone.

sI tEDI said...

bab jemur menjemur tu masih di praktikkan lagi..

ekekeke.. selalu jemur tilam bantal.. segala..

kasut kalau x kering mmg letak belakang peti ais sambil sumbat dengan surat khabar.. ekekekeke

Chik Mi said...

cheq nak angkat tangan kuat2 dedolu mmg pun letak kasut skool belakang peti es tu hahahaha pecah tembelangkan.

ain said...

hehehe...samalah kita kak. dulu2 jemur kasut belakang peti sejuk je. tak kisah le hujan memanjang!!!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

masa duk kl dulu mak carik gak bantal kekabu ni...pastu bila saya dah dok rawang...kat sungai buloh banyak orang jual hala ke Penjara Sg Buloh tu... pernah gak beli dua tiga kali tapi keras lah pulak..mungkin sebab dah besa bantal shopping complex kott...hehe..

Pasal kasut tu mmg pernah buat masa sekolah dulu ..yelah kasut sepasang dan paling byk dua pasang..tapi bila basuh kasut along tak praktikkan pulak ...pasal malas nak basuh selalu.. kotor ya amattt...abg beli 5 pasang terus...hehehe...

Fiza Nordin said...

ekekekeeeee belum komen lagi dah gelak ni apehal erk....

saya masih guna bantal kekabu.2 tahun lepas masa pindah umah yg dok sekarang ni beli bantal mcm org nak meniaga.sampai tak muat kete.anak2 dok atas bantal sepanjang perjalanan.tu masih ada 5 ketui bantal tak pakai.masih dok dalam plastik.klu org datang baru kuakan.sayang kak,maheiiiii!!!

pasai kasut jemoq kat peti es tu..... saya dgn muke tak malunye pun nak ngaku gak!sayalah salah seorang darinye!!! hahahahaaaa

jane said...

bonda~~

huhuhu..rasanya dah tak pakai kot skrg...kita lah kot tak pakai dah

org lain pakai lg kot...huahauhauhuahuah

syg bonda~
hugz

LyanaSyaZam said...

akak,lyana selalu buat kejer camtu...jemur kasut belakang peti ais...ngeee....

Solehah said...

saya angkat kening..haha..

Wanita Itu said...

dulu pakai bantai kekabu kak..sekarang ngak lagi hee..

n dulu masa sekolah ada gak letak kasut belakang peti ais..masa musim hujan sebab takleh jemur kat luar heee..

MamaFaMi said...

Belakang peti ais tak pernah, bawah peti ais pernahlah...

niesz said...

hahaha..niesz selalu wat mcm tu time skola dulu..mane tak nyer..basuh kasut last minute..esok nk skola tp kasut x kering lg..jemur r kat belakang peti ais tu coz kat ctu panas..kering ..sape kate x kering..ehe..