Adakah ini satu Tabungan???

Friday, September 11, 2009

Pak Ngah dah Nazak.....Kanser Paru-paru

*.*





Salam semua...seharian kelmarin hari yang sangat busy....Abang ambil Emergency Leave...lepas hantar anak-anak ke sekolah akak balik Sungai Bakap ambil mummy & maktam....kami terus ke Terap antara Kulim & Serdang.... rumah Pak Ngah (adik mummy akak...& abang mak tam). Pak Ngah dah di suruh pihak Hospital Kulim agar dibawa balik ke rumah...tak ada apa lagi yang dapat dilakukan ke atas penyakit kanser Pak Ngah....hanya doa yang mampu dipanjatkan buat Pak Ngah.



Keadaannya dah tersangat uzur...makan tak mahu,minum pun tak mahu....dah tak mampu untuk duduk atau mengalih badan sendiri lagi...Terlalu sedih untuk akak huraikan keadaannya ....akak memang sentiasa bawa camera dalam handbag...tetapi terlalu sedih untuk akak rakamkan....dalam sekeping gambar..... Moga kalian dapat mendoakan untuk Pak Ngah...agar segala ketentuan Ilahi ini dipermudahkan untuknya Amin!!!


Pak Ngah sepatutnya menjalani rawatan lanjut di Hospital Sungai Petani....pada 7 hb yang lalu...setelah dihantar ambulan ke Hospital Kulim pada 6hb September.....kerana dia dah tak mampu untuk duduk lagi...jadi terpaksa mengambil khidmat ambulan. Jadual untuk rawatan di Hospital Sungai Petani pada keesokan harinya....tetapi setelah di periksa oleh Doktor pakar dari Hospital Alor Setar semasa di Sungai Petani....Mak Ngah Akak telah difahamkan tak ada rawatan lanjut lagi yang boleh dilakukan terhadap Pak Ngah...kerana penyakitnya telah terlalu parah...dan badannya tidak akan termampu menahan rawatan lanjut yang diperlukan kerana faktor usia...juga! Kami sekeluarga telah pasrah....& redho dengan ketentuan ini...moga doa kami...agar segalanya dipermudahkan baginya...kerana dia hanya dibekalkan dengan ubat penahan sakit sahaja.







*.*

6 comments:

HaSue said...

salam kak watie..sedihnya dengan berita nih.. tak tahu nak kata apa melainkan sue doakan yag terbaik utk pak ngah.. harap pak ngah n kak watie sekeluarga tabah menerima dugaanNya ye..

Watierman said...

Salam Sue...terima kasih...berat mata memandang...berat lagi bahu yang memikul...akak cuma mampu mendoakan agar dipermudahkan segala urusan baginya...Amin!

mummyseri said...

Salam kak watie..
sedih baca psl pakngah akak..yela sbb kite pon penah melalui situasi mcm ni..semoga Allah mempermudahkan segalanya ..harap akak sekluarga tabah hadapinya..

hana said...

huhuhuuuu sedeynyerr... moga akak skluarga tabah menghadapinya!

Watierman said...

Terima kasih Seri dan Hana atas keperihatinan kalian...sama2lah kita doakan agar segalanya dipermudahkan untuknya...Amin!

myQza said...

samipakan doa sahaja kakwatie .. Andai Allah ingin jemput beliau pergi, mungkin itu cara yg terbaik di bulan mulia ini.