Adakah ini satu Tabungan???

Tuesday, September 29, 2009

Sup Daging & Air Asam

*.*

Alhamdulillah...dengan izinnya....rancangan pagi tadi berjalan lancar.....maka jadilah sup dan air asam....








Resepi Air Asam (khas buat dila)

Bahan-bahan:
  • 3 biji cili padi *
  • 2 biji cili merah *
  • 1 labu bawang besar (dihiris nipis)
  • 1 biji tomato (dihiris)
  • secubit belacan *
  • secubit garam
  • air asam secukupnya (akak bancuh 1/3 cawan air dengan sesudu kecil asam jawa Adabi)
Caranya:
  • tumbuk semua bahan bertanda * dalam lesung batu..atau kalau malas blend tapi jgn terlalu hancur
  • Tuang hasilnya ke dalam mangkuk
  • masukkan garam , air asam, bawang dan tomato dan kacau
  • Siap untuk menjamu selera
  • Cubalah...insyallah kena dengan selera anda!!






Jemput makan semua!!!





*.*

8 comments:

sharamli said...

teliur..naseb baek ari tu da dpt mkn kt rumah...hu3

nas said...

sedap lah..kak jom kita buka restoran..hehe

Watierman said...

Sha..kan balik kampung mak layan apa aje anak bongsu dia nak makan....

Watierman said...

Nas...aiii..tengok gambar jer rasa sedap...bahaya ni..kalau biar Nas jadi Nujum....akak takut!!!

sI tEDI said...

kakwatie.. air asam tu makan dengan apa!

Watierman said...

makan dengan daging dalam sup tu la tedi...dengan nasi panas...roti pun boleh....baru ada rasa pedas2...

blogresipi said...

Adeh sedapnye sup ngan air asam neh... berbunyik perot i nie....

Watierman said...

Ijan...sup letak halia & lada hitam byk2 ok...air asam no..no..no..especially ada tomato..kalau tak de tomato ok kot!akak pun tak pasti...!!hihihi..maktok rock la!!!