Adakah ini satu Tabungan???

Thursday, February 18, 2010

Kita Tambah Sikit Lagi Cerita Semalam Boleh!

*.*

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.....

Kembali bersiaran..walaupun kehidupan kita sekarang yang sering mengejar masa....maklumlah....semakin hari....semakin singkat dirasakan waktu2 seharian kita...jadi kita tak punya waktu untuk bersenang lenang lagi...harus terus mengejar detik2 itu untuk dimanafaatkan sebaik mungkin!

Detik ini deraian airmata masih laju membasahi pipi ini.....kerana baru saja mendapat berita sedih dengan pemergian Itni.....kucing kesayangan Kak Ummi E Untuk berita lanjut anda boleh klik pada nama Kak Ummi tu!Moga Kak E tabah menghadapi kehilangan ini........dan sememangnya....ia amat menyayat hati!Moga Itni lebih Tenang di sana!

Okaylah.....semalam Akak paparkan 2 biji kek cokelat yang begitu mengujakan Akak.....hari ni pula....lagi cerita tempahan dari Cikgu sekolah Nizam.....2 biji kek dan 100 biji cokelat muffin.

Cerita nya lain sikit kali ni......terlalu banyak dugaan yang membuatkan Akak STRESSSSSSS GILERRRR!

Bukan senang juga kerja baking membaking ni......ada banyak juga dugaan dan rintangannya!....Tempahan dari Puan Zulhijjah ni adalah kali kedua....dulu beliau ada menempah kek kukus Hawflakes masa nak raya Haji....dan kali ni....sebiji kek kukus hawflakes , sebiji moist chocolate cake dan 100 biji muffin sebagai buah tangan untuk dibawa balik ke kampung.....

Bab....membuat kek tu Akak tak adalah masalah sangat....tapi bab 100 biji muffin tu...mak ooi....selalu buat 10 biji jer untuk sarapan pagi....ini..100 biji....alahai.....dalam pada tu......beberapa kejadian anih & ngeri berlaku.....ada muffin yang naik elok...ada yang kecut balik pun ada....infact ada yang jadi macam lahar gunung berapi...inilah agaknya dugaan....Rasa macam nak nangis jer!....rasa sedap tapi rupa....menyedihkan....jadi banyak lah habuan anak2 Akak.....Rasanya tak berani Akak nak bermuffin banyak2 lagi.....Mungkin oven Akak yang agak uzur..tu tak di servis....usia dah melebihi 10tahun pun!

Korang layan dulu yer gambo2 kek & muffin NGERI Akak tu!


 
Dah breakfast ke belum ni??? Jom kita makan.....sambil tu...layan jer lah.....kek permintaan Reena petang semalam....dia kata..."Mama ni asyik buatkan untuk orang jer..Reena tempah dah lama tak dapat2 pun!"

Panas2 dah dikorbankannya......abaikan potongan yang sememeh dengan kesan dari melted chocolate chips tu yer!
 
Okaylah.....panjang juga celoteh Akak yer....nanti kita sambung episod terakhir tempahan.....dari Adik Blogger.....tunggu!!!!
Have Fun!!!




9 comments:

Beattey said...

cedapppnyaaa..bile la dapat buat kek yang anggun macam akak punye kek...

Anonymous said...

wahhh..boleh oder lapis cekelat nih...
nanti kita kolin2..

mimieloma said...

salam watie......amboiiii cantik2 nye kek die....dan muffin tu nmpk kecoklatan nye.....nyam3....

tapi tu la mimieloma ni kena tgk mood klu nak baking membaking ni......hahahaha

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam kak watie....perghhh meleleh lioq ni tengok...(.jangan percaya)... sedap2 la kak....

Queenie said...

Salam wati...

ain said...

sy pun selalu gak wat muffin tak menjadi. masuk tong sampah je lah akhirnya!!!

lawa kek lapis kukus choc cips tu!!!

Anonymous said...

Salam kak watie,murah rezeki akak...tempahan tak henti2 nampak tp rupa moist cake memang la menawan hatiku.Muffin tu rezeki anak2 akak la tu,sabar yer tp kiah plak tak sabar nak tunggu n3 akak ttg tempahan seterusnya

indahhouse said...

salam kak watie,
cantik deco2 pinkish kat choc cake di bawah tu. ada bakat. :)
tak sempat nak order eskrim asam boi. huhu
kak, muffin memang merekah,kan? nampak sedap

U-Nie_sYa said...

salam kak watie..sedapnye tgk kek n muffin yg akk wat tu..telan air liur sy tgk..perut yg sedia lapar nie jadi bertambah lapar lak..hehe..