Assalamualaikum....wah penat betul badan Akak ni....ke hulu ke hilir...dalam rumah yang beberapa kangkang kera aje ni...Entah apa yang Akak sibukkan pun...tak tahu nak cakap....Basicly....semuanya kategori kerja rumah lah.....libatkan lantai....ceiling.....kain baju.....sekolah ....anak-anak....makanan....tempat tidur.....wah....terlalu banyak kategori...tak boleh nak specify. Ibarat kata...pegang ni sekejap....dah ada yang nak kena di buat kat sana pulak....memang penatlah!! Macam orang beranak kembar berapa entah lah....sini jerit ...sana teriak nak kan apa tah....hrmmmm kalau boleh tekan button settle semua tu kan best!
Apa-apa pun...ni baru nak rehat kejap sebelum Akak sambung balik buat apa yang patut Akak buat sebab serious ni....Akak dah confirm jadi pergi KL esok.....haaaa terus rasa bersemangat balik nak buat kerja rumah ni....agaknya inilah package motivasi yang Hubby sogokkan untuk Akak kan!...Dia memanglah minat baca novel...tapi mostly English fiction.....and Akak pulak semua novel melayu yang hangat di pasaran....hingga...keadaan di rumah Akak dah jadi macam ni....
Ni pemandangan di luar bilik tidur Akak ya....menghadap bilik tidur anak-anak......sila abaikan segala yang menyemakkan ya!! Buku-buku koleksi Hubby dah mencecah ceiling.....tengah berunding nak attack dinding lain buat another wall book rack!....nak cari buku dia kena panjat tangga hahaha!!! Part of the reason Akak punya novel collections dah attack rak buku dia dalam bilik tidur kita orang...tu pasal buku2 dia dah melangit kat luar tu!!!
Sliding book rack ni dah lama penuh.....so close case...ni cerita lama!!
Rak buku sebelah bilik air dalam bilik tidur Akak ni pun dah penuh ruangnya......
Ni rak yang dahulunya milik Hubby sepenuhnya....kat dalam bilik tidur kita orang...sekarang dah jadi....milik bersama....Sharing is caring....kan sayang kan....!!!
Lately...kaki Novel punya keluaran dah berjaya menambat hati Akak....walaupun....Alaf 21 dah lama mendapat tempat di hati ini.....jadi kalau ada mana-mana pengarang yang memang dapat pikat hati Akak...memang cepat aje Akak rembat product terkini keluarannya!!....Mana lagilah nak letak buku2 ni agaknya!!!Dulu dah Akak paparkan tentang koleksi buku Akak ni....klik sini kalau nak tengok...sebab kumpul buku ni bukan perkara baru...dah bertahun-tahun lamanya!
Wah kan dah melalut kalau cakap pasal buku......okaylah....menu apa ya untuk pagi ni....
Ha...haha...semalam pergi pasar....jangan ingat nak hadap menu semegah ya....dengan Akak menu sempoi mempoi ajelah.....
Ni buat sarapan pagi.....senang...goreng tahu @ taukua untuk 2 tujuan......sarapan dan menu hidangan untuk lunch.....
Dah lama tak makan tahu sumbat.....menu berkhasiat ni tau....bagi si Reena.....cup cake semalam yang kembang macam apam tu yang dia pilih!!
Ambil 2 ke 3 keping potong-potong buat sambal tumis campur udang...dah jadi datu hidangan untuk makan lunch....senang sungguh....!
Ni kari atau gulai kepala & Ikan Tongkol......kenapa Akak buat kari hari ni....sebab nak makan nasi dengan sambal belacan gadingan dengan ulam raja...baru best kalau ada kari ikan.....lagi pun Along dah balik....Merbok...diaa memang tak makan ikan tongkol...tak tahu kenapa...tapi kalau Akak buat kerabu ikan tongkol makan pulak !!
Ooo...sambal belacan ni...sebab nak gandingkan dengan ulam raja yang Akak beli di pasar semalam...mak aiii sedapnya lemak-lemak si Ulam Raja!!!
Ngam tak menu hari ni...bila dah bergabung dalam satu hidangan.....macam dalam bekal lunch untuk Hubby tu......????
Okaylah.....Akak nak kena berkemas sekarang....ooops kalau nanti kat PWTC ke KL ke ada yang terkenal ke terperasan ke .....tentang seorang makcik blogger bernama Kak Watie tegur2lah....Akak ni peramah orangnya.....mesti meriah...dapat peluk2 muaaahh.....jangan marah ya!!!
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU!!!!!