Adakah ini satu Tabungan???

Showing posts with label Hari Raya 2009. Show all posts
Showing posts with label Hari Raya 2009. Show all posts

Monday, September 28, 2009

Entry Tertunggak....persiapan menjelang Aidil Fitri 2009

*.*

Salam semua...pastinya ada hutang kukis yang akak belum jelaskan....pada pengunjung yang sering tertanya-tanya...tengah buat kuih ker???Atau ada yang mungkin ingat akak dah siap tunjuk2...kukis kat kedai ker....Buat semua.....sejak berkahwin.....rasanya akak jarang sangat beli kukis untuk hari raya....mesti buat....tambahan...anak2 dah besar-besar....memang suka sangat nak mengukis.....

So ....akak nak tempek jer gambar-gambar untuk tatapan pengunjung blog akak ni....hasil kerjasama....kami anak beranak...di saat-saat akhir menjelangnya Syawal 2009.....jangan le gelak tengok kuih yang tak seberapa tu yer....apa-apa pun kami anak beranak enjoy buat kukis sama-sama!!!!































































*.*

Hari Raya lebih bermakna buat mereka.....dengan kehadiran kita....!!

*.*

Hari Raya kali ni....akak bawa anak-anak melawat sedara mara yang lebih tua dari yang biasa akak lawati....antaranya Mak Akak di Perlis,Pak Ngah di Kulim, Tok Sedara & Mak & Bapak Sedara hubby Akak di Alor Setar.....walaupun hanya sempat ziarah mereka ni sekejap aje tapi penuh makna buat diri akak......dan jelas terpancar mereka sangat menghargai kunjungan ini....


Mari kita lihat siapa kah mereka.......





Ini ibu kandung akak yang sekarang ni dijaga oleh abang akak di Perlis.Masa tengahari raya pertama akak ke sana.....stay sampai lepas maghrib.



Ini pulak Pak Ngah akak yang sedang menderita sakit barah paru-paru.Dia dah tak sedar siapa yang datang ziarah dia pun sebab dah lali sangat dengan ubat yang dibekalkan oleh pihak hospital....since Hospital dah discharged kes dia.....!




Ini pulak nenek sedara hubby akak kat Alor Setar...dah nangis dah Tok Chom ni...ingat akak tak gi melawat dia raya ni...selalu raya pertama dah sampai...kali ni raya kedua...on the way nak balik baru pergi....Sian..dia!!



Dan ini pulak gambar bapa sedara hubby akak(abang Mil akak) & Mak Lang....Tok chom tu MIL Pak Lang ni lah...mak kepada mak lang tu!!!



Mestilah akak beraya dengan Parents-in-law dan mummy & mak tam akak....but to be fair...since akak lupa nak snap gambar mummy & maktam (walaupun dah dua kali balik!!!)...Akak tak letak gambar mereka....may be next time yer!!!





*.*