Adakah ini satu Tabungan???

Tuesday, July 27, 2010

Apom Lenggang & Karipap

*.*
Assalamualaikum dan salam selamat pagi semuanya......

Wah dada ni penuh debaran.....namun terubat sedikit dengan kehadiran Nisfu Syaaban semalam....dan Akak sekeluarga turut memanafaatkan masa yang Allah telah janjikan buat Hambanya....memohon dan menyembahnnya dengan penuh keikhlasan dan di hiasi dengan bacaan ayat-ayat suci .....moga-moga Allah memperkenankan segala doa dan hajat Hambanya....Amin!!!!

Pagi ni dengan dada yang lapang Akak merestui perjalanan anak-anak dan suami ke sekolah dan pejabat....terutama Reena yang akan menduduki Peperiksaan Percubaan UPSR hari ini.Moga segala yang diusahakan akan membuahkan hasil yang lumayan....Insyaallah,Amin!Moga Reena dapat menjawab segala soalan dengan tenang dan lancar.

Dalam berdebar-debar tu Akak dah siapakan dua alternatif untuk sarapan pagi ni....."Gabra" hati seorang ibu!! Kononnya Akak cool....tapi bohonglah kalau Akak katakan masih ada getar dalam hati ni setiap kali anak-anak Akak menduduki peperiksaan......kerana setiap ibubapa pastinya mahu menumpang ....bangga dengan kejayaan anak-anak.Apa-apa pun moga mereka sedar.....tak ada kejayaan yang datang bergolek tanpa kita berusaha untuk mencapainya!!Tolong doakan kejayaan anak-anak Akak ya!

Berbalik pada menu sarapan pagi ni......ceritanya macam ni.....petang semalam Akak buat karipap ada yang dah Akak goreng untuk minum petang dan bakinya Akak frozenkan. Sekali pagi ni Akak sepatutnya goreng aje yang frozen tu tapi dah bangun awalkan....mana dengan "gabra" dok fikir pasal Exam anak-anak dah dekat sangat....Akak bancuh pulak apam lenggang....nasib baik buat sikit aje....sebab sekali bila dah masuk subuh Akak kejut budak-budak tu bangun...dia orang minta karipap nak buat bekal ke sekolah...jadinya apam tu makan jer kat rumah...nasib baik sikit jer!

Okaylah kita layan jer gambar2 juadah kami sekeluarga ya!


Ini pulak.......juadah apam lenggang.....


Dan segmen bekal-bekalan hari ni seperti berikut ya....



Hari ni Akak kena siapkan kerja rumah cepat...sebab nak kena bawa budak-budak tu pergi BJ Mall ambil glasses yang siap....nampaknya semua anak-anak Akak ikut Akak...kena pakai cermin mata.....Nizam memang pakai terus....tapi Along bagi beg dia pakai....tak suka pakai, jadi glasses dia simpan dalam beg memanjang! Now turn si kecik Reena pulak...nak buat macam mana ada keturunan diabetes dari arwah Abah Akak....tu yang mata mudah rosak!

Jom tengok Reena pakai cermin mata yang optometrist test pada dia......lucu sangat...sebab tu dia muncungkan muka dia.....ni Hubby Akak yang snap masa kita pergi check up on Sunday!



Okaylah ya.....masih banyak yang nak Akak bereskan ni.....jumpa lagi ya!!







*.*

9 comments:

cheryna zamrinor said...

haiii...balik2 terpesona dengan lauk sotong sambal tuh. sha kalau datang sini je mula la lapar.

sori dah lama tak visit kak...arinieh cuti, sempat la nak melawat mana yang patut...

baincardin said...

HDR is back! Jom layan!!!~ ^_^

nisa said...

huhu... sedapnya karipap tu, dahlah saya posa ari ni. balik nak cari karipap tuk berbuka la.

myQza said...

apam lenggang?
unik betul namanya.

semoga reena dapat jawab exam.
insyaAllah

Softtouch [Hanim] said...

1st time dgr apam lenggang..adakah maak nya secara lengaggang kakngkung..he hehe..suka sgt karipap..

gud luck reena...

Robaaiah said...

Semoga rena dapat jawab dengan tenang. anak mami pun (Putri) dah periksa percubaan dah, kalau keputusan percubaan ini kekal, alhamdulillah. memang le kita ni, anak yang periksa kita yang berdebar. cuma doa saja yang dapat membuat hati kita tenang. sama-sama kita doa ye watie. sabtu dulu mami cuba lepat ubi resepi watie. dlm resepi tu campur tepung beras. mami buat jadi keras.. memang gitu ke watie. atau mami yang xpandai buat lepat. TK

indahhouse said...

Salam kak watie,
Moga Reena tenang menjawab exam. Diterangkan hati.
Apam lenggang tu cantik la kak. Saya lom try lagi. hihi

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Kak,

macam kuih serabai ke kak ? saya suka tu. cicah dengan kaya cair...

memang bezzz..

* ada rasa2 macam nak buat jer ni... hehe..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak,


camne cara2 nak buat apam lenggang tu kak..