Adakah ini satu Tabungan???

Monday, June 11, 2012

Doakan Moga Akak Cepat Sembuh....Salam Rindu Buat Semua!



Assalamualaikum buat semua......dah hampir sebulan Akak tidak sihat! Mula dengan batuk-batuk dan sakit tekak biasa jer......kesudahan nya Asthma menyerang kembali!...Dan sudah hampir sebulan juga suara Akak masih lagi serak.....hampir susah nak difahami orang ....sebab tenggelam timbul suara Akak bila bertutur. 


Terima kasih kepada Adik Mimi (Chik Mimi dari Aku dan Kehidupanku...dulu tapi sekarang dah bertukar ke nama baru....Akak tak perasan pulak bila masa bertukar ni....ke ~Di Sini Segalanya Bermula~)..yang sudi menalipon Akak tapi tak boleh nak cerita apa pun sebab suara Akak memang tak keluar...sangat susah nak di fahami....lagi pulak memang Akak banyak tidur aje sebab ubat tu nak kasi Akak rehat....kalau tak tidur batuk teruk...dan tak boleh bernafas....kena Asthma attack!....dah macam2 petua dan ubat yang Akak cuba....entahlah apa kesudahan penyakit Akak ni....doakanlah moga Akak sembuh dan pulih kembali.






Akak dah banyak kerja tertunggak kat rumah ni....sebab banyak rehat dari buat routine biasa....hingga makan minum pun lately ni banyak beli kat luar....bekal Hubby pun kerap juga office boy tolong belikan.....ada ketikanya anak-anak yang sediakan....dan hari ni....semua dah kembali ke sekolah dan college...tinggallah Akak sorang-sorang kat rumah....dan tugas harian yang banyak tertunggak tu....Akak buat pelan-pelan setakat yang mampu....

Moga Allah ampunkan segala dosa Akak dengan keredhaan Akak menerima dugaan kecil darinya ini......

Akak juga nak ambil kesempatan ini mengucapkan jutaan terima kasih buat semua yang meninggalkan jejak dan komen serta mendoakan ke atas arwah anak sedara Akak dan keluarga....di atas pemergian anakanda Farizal tempoh hari.


Insyaallah jika Akak lebih kuat menghadapi hari-hari mendatang...Akak akan terus paparkan kisah hidup Akak nanti...buat masa ini....Akak belum betul-betul kuat....Insyaallah berkat doa dari semua yang mengenali Akak....Akak akan segera kembali aktif berblog seperti biasa...dengan izinnya....Amin! Insyaallah!

Terima kasih juga buat semua gambar ikhsan dari Encik Google....dan sesiapa yang telah berkongsi dilaman google!



13 comments:

indahhouse said...

Assalamualaikum kak watie,
Saya bagi salam penuh, sebab ada maknanya brbanding 'salam'. Selamat sejahtera kak... moga cepat sembuh.
Dahulu, suami hampir nak diserang asma lagi, tetapi dia exercise dan makan pil minyak ikan. Sebab saya pun tak tau nak buat camana. Tapi Insya Allah, kak.. berdoa, Kak watie rajin bersenam orangnya. Tentu akan lebih sihat dr saya yg tak rajin brsenam. Kuatkan semangat kak..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Saalam.. Kak Watie

Syafakillah.. semoga Allah mencabut kesakitan dari diri kak watie bersama gugurnya dosa-dosa lalu..

Semoga cepat sembuh kak watie ! boleh sembang lagi ye...

hana said...

Assalamualaikum kak.watie... berat mata memandang berat lg bahu memikul kan kak kan.. cuma dr kejauhan ini hanya doa yg mampu kiter berikan utk akak... moga akak cepat sembuh dan dapat menjalani rutin harian seperti sediakala hendaknyer... kuatkan semangat kak! rajen2 makan ubat yer... syafakillah...

Bicara Kak Noor said...

semoga Watie cepat sembuh ya sesungguhnya sakit yang Allah turunkan pada kita utk menghapuskan dosa2 kecil kita redho lah ya,hari ni masa Watie,esuk lusa akak pun tak tau entah2 masa akak pulak,hanya ALLAH yg tau apa yg terbaik utk makhloknya

Kak Rose said...

Asalamualaikum Watie...

samalah kita, kak rose pun asik x sihat jer... memula tu batuk n selsema yg melarat2 sampai nak muntah2! banyak dah telan ubat harap2 dapat sihat seperti semula.

buat watie, banyakkan berehat dan jangan lupa makan ubat ya...and get well soon!

dapurCikWan said...

Salam Kak Watie, Cikwan doakan akak cepat sembuh ye..semoga akak kuat. banyak kan rehat ye ;))

JembalCastle said...

assalamualaikum kak, semoga cepat sembuh dan banyak2 la bersabar menerima ujian dan dugaan daripadaNya....

Ilhamkreatif said...

Salam kak Watie...Iza doakan akak cepat sembuh,Iza pun kalau selsema,akan datang batuk sekali dan terus nak jadi asma..tapi iza akan cari ....pertama ubat lah dan Iza akan sapu minyak aromaterapi dibelakang n dada,setiap masa.Anak2 iza pun sama,kalau diorang batuk sampai tak tidur malam,iza akan sapu minyak aromsterapi ni,insyaallah batuk akan berhenti dan x dengar lagi batuk sampai pagi..minyak aromaterapi ni banyak kegunaannya.sampaikan iza akan bawa dalam handbag kemana-mana saja,sebab ianya kecil saja.Ia ada di jual di kios2 kat Tesko,care4.Insyaallah dengan izinnya juga..

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'Kum Kak Watie cayangg.. patutlah dah lama menyepi.. akak tak sihat rupanya.. sha doakan akak cepat sembuh ya kak.. rindu kat akak, walaupun kita tak pernah bersua.. tapi dah namanya bersahabat tu kan.. tetap terasa rindu di hati ini..:))

Cayang kat akak.. sha doakan akak ceria dan sihat kembali seperti dulu. Akak rehatlah secukupnya.. Insyallah..

cayang akak muahhhzzzz

Juwita Jamaludin said...

Assalam kak.. MOga cepat sembuh dan kembali aktif ye kak.. Jgn lupa mkn ubat

~K Ham~ said...

As salam watie...kak ham doakan semoga watie cepat sembuh, kak ham rindu celoteh watie...take care dear...

Rohah said...

Syafakillah..moga ada kesembuhan buat akak..Amin

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Watie..saya doakan semoga akak cepat-cepat sembuh dan sihat seperti sediakala...

Amin..